Hänger du löst?

Känner du att du hänger löst?

Känslan drabbar nog oss alla ibland, känslan av att mitt liv har ändrat riktning, fått en riktning jag inte hade tänkt. Kanske känns det som om man tappar fotfästet eller att man inte har fast mark under fötterna.

Det behöver inte vara stora förändringar som får oss att känna så ibland, det kan vara små tillsynes obetydliga saker som ställer allt på ända. Som man säger i ordspråket ”liten tuva stjälper ofta stora lass”.

Det har funnits tillfällen i mitt liv då känslan smugit sig på eller andra tillfällen då den drabbat mej med full kraft. Jag hänger löst! Det finns inget som bär eller ingen som håller ihop mej.

Känslor är inte alltid det samma som verkligheten. Vi kan känna saker men den faktiska sanningen är något helt annat.

I Bibeln står det följande:

”Jag Är densamme tills ni blir gamla, och jag ska bära er ända tills ni blir grå. Jag har gjort det förut, och jag kommer att lyfta, bära och rädda er.”

‭‭Jesaja‬ ‭46:4‬ ‭SFB15‬‬ https://www.bible.com

När känslan kommer över dej att du hänger löst vill jag bara påminna dej om en sak… Du hänger inte löst! Oavsett om du inte känner att du vilar i Guds hand så bär han dig.